Pagina's

zaterdag 25 maart 2017

Mixed Media for Kids Lentebloemen (Spring Flowers)

Eindelijk weer eens een idee uitgewerkt. Lentebloemen voor kinderen op een canvasboard. Deze koop je heel goedkoop bij de action in pakjes van 3 stuks.
Uit een oud boek wat bladzijden scheuren en die onwillekeurig opplakken.
 Dan met een roller verschillende tinten blauw en groen rollen. Het hoeft niet helemaal te dekken.
Met bubbelplastic en verf in wit en andere kleurtjes noppen stempelen.
Met watervaste inkt en stempels op de achtergrond stempelen.
Uit restjes papier cirkelvormen knippen oplopend in maat.
De randen van de cirkels met zwarte of bruine inkt beïnkten zodat er contrast tussen de cirkels ontstaat.
Plak de cirkels in het midden op elkaar. De randen mogen los zitten.
Leg de cirkels op de achtergrond en schuif net zo lang tot je tevreden bent.
Tegen stegels en net zoals bij de cirkels knip je uit restjes groen papier blaadjes. Ook deze met een sponsje en inkt aan de randen beïnkten.
Ga met inkt of een ander zwart of bruin kleurmedium langs de randen van het board om een accent aan te brengen.
En klaar!
Wanneer je deze opdracht als les in je klas zou willen geven, heb ik evt. een powerpoint die je daarvoor kunt gebruiken. Hierin staat stap voor stap met uitgebreide foto's omschreven hoe je te werk moet gaan. Hiervoor kun je mij mailen: creafrea@ziggo.nl

Groetjes Frea









1 opmerking:

  1. Hoi Frea,
    Wat een verrassing dat ik opeens een bericht van jou in mijn leeslijst zie!! Hoe is het met je? Alles goed? En nog steeds lekker voor de kinderen bezig zie ik. Wel heel gaaf dit kunstwerk!! Misschien dat ik zoiets op een kaartje ga maken. Kan makkelijk natuurlijk!
    Ook alles goed met zus Annika? 😉

    Lieve groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen