Pagina's

woensdag 26 september 2012

Herfstboom met 'echte' bladeren!

Deze herfstboom is erg leuk om te maken in deze tijd en niet heel moeilijk. Ik heb in een powerpoint een stap voor stap beschrijving gemaakt die het heel makkelijk maakt om deze les te geven. Mail me even en ik stuur 'm u met plezier toe. Dit is het eindresultaat.

De boom zelf wordt in stapjes getekend door de kinderen zelf met potlood.
Dit wordt stap voor stap gedaan via een powerpoint. 
Als de boom is getekend wordt met verf een blad in herfstkleuren geverfd.
Knip stroken van het vel, teken op één hoek een blaadje en vouw de strook in een harmonika. Knip vervolgens het blaadje uit zodat je meteen 4 of 5 blaadjes hebt. 
Wanneer u graag de powerpoint wilt hebben, mail me dan even, ik stuur u 'm graag toe.
Veel knutselplezier met de kinderen! Groetjes Frea

6 opmerkingen:

  1. Ziet er goed uit, Frea! En wat een leuk idee!
    Groetjes, Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk zussie! Supertof idee hoor, ziet er erg leuk uit. Kunnen wij bij de kleuters ook nog doen, leuk effect!
    XX Annika

    BeantwoordenVerwijderen
  3. He Frea, wat is dit supercool zeg !
    Liefs
    Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Op de blog van Mieke zag ik in jouw reactie het adres van dit blog. En als leerkracht op een school in Nederland ben je dan meteen nieuwsgierig. Ik vind het een superleuk initiatief! En hoewel ik zelf meer dan genoeg ideeen heb voor de creatieve vakken zijn nieuwe ideetjes altijd welkom. Daarom ben ik meteen volger geworden!
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zag dit ook op de blog van Mieke, ik ben ook juf in Nederland. In een groep vier. Deze mooie herfstboom zal daar wat lastig voor zijn, maar ik wens je succes met dit leuke initiatief!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha iedereen heeft het sneller op mijn blog gelezen dan ikzelf ;-) Wat een leuk initiatief Frea! Ik volg zeker!

    BeantwoordenVerwijderen