Pagina's

woensdag 10 oktober 2012

Halloween versiering van WC rolletjes.

Het is bijna Halloween en dus tijd om een Halloween versiering met de kinderen te maken.



Dit heb je nodig:

4 wc rolletjes
zwarte verf en een Halloween kleur (rood, paars, oranje, fel groen)
twee Halloween afbeeldingen (stempeltje of downloaden van Internet)
nietmachine
lijmpistool
kleurpotloden
evt. nietmachine



Je verft de rolletjes aan de binnenkant in een Halloween kleur en aan de buitenkant zwart. 
Tip: Als je de binnenkant tot de helft verft en de andere helft in een andere kleur krijg je afwisselend twee kleuren wanneer je de versiering in elkaar zet. 
Geef met een potlood het midden van het rolletje aan en druk met een liniaal in het midden op het rolletje. Vouw het vervolgens dubbel en zet het vast. 
 
Zet vervolgens de dubbelgevouwen rolletjes aan elkaar vast zodat er een cirkel ontstaat.

Tenslotte de afbeeldingen bevestigen met twee tipjes lijm uit het lijmpistool aan beide zijden van de versiering. Ik heb nog een strikje van zwart raffia bevestigd en wat 'spinnenweb' dat je nu overal kunt kopen. Bovenaan nog een lintje om de versiering op te hangen.
Voor wie deze versiering evt. in de klas wil gaan maken heb ik een Powerpoint beschikbaar. Mail me en ik stuur U 'm met plezier toe. Veel knutselplezier!
Groetjes Frea



2 opmerkingen:

  1. Wauw Frea,
    Wat een leuke lesideetjes heb je er weer opgezet. Ik ga vanaf deze week werken met een nieuwe duo collega. Zij heeft veel leuke ideetjes, die ze ook in een powerpoint uitwerkt. Mag ik haar jouw mailadres geven als je dat goed vind.
    Groetjes Mirande

    BeantwoordenVerwijderen